ИЗКУСТВО

Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли

22 Юли 2017 • ИЗКУСТВО • Автор: Йордан Луканов
Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли
Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли Лудо майсторско шофиране и щур екшън в "Зад волана", предпремиерно от 21 юли

"Александра Филмс" пуска на екран майсторския екшън "Зад волана", който е с премиерна дата 28 юли и предпремиерни прожекции от 21 юли. Продукция на TriStar Pictures и MRC, филмът е заснет в и около град Атланта, щата Джорджия.

Главният герой е Бейби (Ансел Елгорт), невинно изглеждащ шофьор на бегълци, който може да закара закоравели престъпници от точка А до точка Б, благодарение на своите дяволски умения и лична плейлиста, непрекъснато звучаща в главата му. Той разполага със свой маршрут за бягство, замислен според ритъма на определени мелодии, стигащи директно до ушите му от неговия добре зареден iPod.

Мелодиите се обръщат в екстремно взети завои, превключване на предавки и непредвидими маневри, които отвеждат пътниците на най-голямото пътуване в живота им. Комбинацията между високи скорости и култови песни превръща ЗАД ВОЛАНА в истинска експлозия от различни жанрове, един абсолютно уникален екшън трилър, дело на сценариста-режисьор Едгар Райт.

Бейби работи за Док (Кевин Спейси), престъпен бос с поредица от банкови обири посред бял ден, успешни благодарение и на вярата му в шофьорските способности на Бейби. Бандата от професионалисти на Док включва още и Бъди (Джон Хам), бивш играч на Уолстрийт, превърнал се в престъпник, Дарлинг (Елиза Гонзалес), младата, безскрупулна и скандална партньорка на Бъди, както и Бетс (Джейми Фокс), импулсивният виртуоз на оръжията, чиито подозрения към поведението и способностите на Бейби създават опасен разрив в иначе плавно провеждащата се операция.

Външният вид на Бейби – очилата, сдържаността и вечните слушалки – предполагат, че това е дете, попаднало на грешното място, но в същото време неговите „хвани ме, ако можеш“ способности са неповторими. Нестихващият интерес към талантите му, и най-вече това, което върши с тях, обаче започва да тежи на усещането му за добро и зло, особено след като се влюбва в сладката и миловидна сервитьорка Дебора (Лили Джеймс), а обречената операция е на път да провали шанса му за любов и щастие далеч от опасната професия.

Пълен с обрати, превъртания напред и назад, спиращи дъха стоп кадри и черпещ вдъхновение от филмите с преследвания, вълнували публиката още от времето на Стив Маккуин и неговия Мустанг, ЗАД ВОЛАНА е променящ правилата, зареден със страхотни емоции и тръпки филм, който само режисьор като Райт може да сътвори.

Сценарист и режисьор на ЗАД ВОЛАНА е Едгар Райт, продуценти са Нира Парк и нейната компания Big Talk Pictures, заедно с Ерик Фелнър и Тим Бивън от Working Title. Изпълнителни продуценти са Едгар Райт, Адам Мъраймс, Джеймс Бидъл, Рейчъл Прайър, Лиза Чейсин и Мишел Райт.

В ЗАД ВОЛАНА участват Ансел Елгорт (Вината в нашите звезди), Кевин Спейси (сериала „Къща от карти“), Лили Джеймс (Пепеляшка), Джон Бернтал (сериала „Живите мъртви“), Елиза Гонзалес (сериала „От здрач до зори“), с Джон Хам (сериала „Момчетата от Медисън авеню“) и Джейми Фокс (Джанго без окови).

За творческия екип на продукцията Райт събира отбор железни професионалисти, дългогодишни негови партньори и нови имена. Номинираният за „Еми“ оператор Бил Поуп (Скот Пилгрим срещу света, Краят на света) се присъединява към постоянните сътрудници на Райт – художника Маркъс Роуланд (Шон от мъртвите, Скот Пилгрим срещу света, Горещи палки, Краят на света) и монтажистите Пол Маклис (Шон от мъртвите, Скот Пилгрим срещу света, Горещи палки, Краят на света) и Джонатан Еймъс (Attack the Block, Скот Пилгрим срещу света), заедно с дебютиращите в екипа на Райт: дизайнерката на костюмите Кортни Хофман (Омразната осморка, Captain Fantastic), ръководителя на екипа за визуални ефекти Стюарт Лашли (Момичето от Дания, Огледалце, огледалце) и втория режисьор и координатор на каскадите Дарин Прескот (Капитан Америка: Войната на героите, Джон Уик).

КОЙ Е ДЯВОЛЪТ ЗАД ВОЛАНА?
Готин, но леко наивен. Млад, но с дух видял много, забавен на моменти, но винаги сериозен по отношение на работата. Замайващо добър в това, което прави, но не винаги наясно с последствията. Това е Бейби, в ролята Ансел Eлгорт, герой създаден от Едгар Райт, за да може зрителите да се потопят в образа на един престъпник и да изпитат съвсем реалните последици от този начин на живот.

„Филмът е така структуриран, че започва с мечтата да си шофьор за бягства, но много бързо се превръща в кошмара от това да си престъпник“, споделя Райт: „Началното преследване е позиционирано с часовникова прецизност. Всичко протича като по учебник. След това обаче, с последвалите случки, много бързо нещата излизат извън контрол и обстоятелствата започват да притискат героите. Буреносните облаци се събират по време на филма и в един момент късметът ще изневери на Бейби“.

Бейби, който срещаме в началото на филма, скрит зад слънчевите очила, потопен в музикалната си плейлиста и пакостлив зад волана, изглежда като най-великия чирак на гангстерска банда.

„Това дете е истински играч, но и в същото време той не е и истинска част от бандата“, казва Райт: „Той буквално седи колкото се може по-далеч от тях, защото не иска да бъде част от групата. Заблуждава се, че може да бъде шофьора за банкови обири, но не и престъпник. Нещо като: Аз съм само куриера, нямам нищо общо с лошотиите. Екшън сцените са един вид ежедневна работа за Бейби и аз си мисля, че много хора приемат различен образ докато работят. Когато се приберат вкъщи обаче стават съвсем други“.

Измисляйки ролята, Райт си представя черти от силния мълчалив тип, пресъздаден на екран от Клинт Истууд и Стив Маккуин, но с усещането, че всъщност всичко това може би е фасада: „Запознавате се с него и той е най-якият в професията си, но веднага след това започвате да опознавате истинското му аз. Това е интересно противоречие – добър е в работа, която не би трябвало да върши“.

Музиката, която слуша Бейби, според Райт, е показателна за неговата двойствена природа. Надувайки любимите си парчета, докато работиш, те прави да изглеждаш готин, но и скрива проблем, породен от трагична случка.

„Той има слухов дефект, тинитус, или шум в ушите, причинен от автомобилна катастрофа в миналото“, разкрива Райт: "Резултатът е, че той не иска да говори много, защото хората със слухови дефекти могат да са по-стеснителни докато говорят. От друга страна, музиката му помага да подтисне шума в ушите. Това се превръща в защитна преграда, но и в абсолютна мания. Той буквално трябва да озвучи целия си живот, защото не може да върши нищо, ако не звучи подходящата музика“.

Бейби е окуражен от глухия си втори баща (Си Джей Джоунс) да напусне живота на престъпник. Срещата с приятелски настроената красива сервитьорка Дебора (Лили Джеймс) още повече му подсказва колко объркан е животът му и колко по-добър би могъл да бъде. Но Бейби трябва да направи тази огромна стъпка и да скъса връзката с професията си. Какво ли ще му струва?

„Харесва ми идеята за герой, който трябва да избира между това, което прави най-добре и това какъв иска всъщност да бъде“, споделя Райт.

ЗАКОПЧАЙ КОЛАНА, ЗАПАЛИ, НАТИСНИ PLAY
Самият Едгар Райт е бил на 21, възрастта на Бейби, когато слушайки “Bellbottoms” на Jon Spencer Blues Explosion му хрумва, че парчето може да озвучи шеметно преследване с коли.

Години по-късно Райт създава своето преследване и филма около него, който той нарича „дело на любовта и проект-мечта. Две от най-големите ми страсти обединени в един филм. Винаги съм искал да създам екшън филм, вдъхновен от музиката“. С привличането на продуцентите Нира Парк, Ерик Фелнър и Тим Бивън, всички са въодушевени да превърнат гениално измислените теми от екшън трилъра на Райт в едно уникално заснето кинопреживяване.

„Може да има музика, може да има хореография, но това определено не е мюзикъл“, смее се Райт: „Трябваше да поддържаме правилния тон, напрегнат и забързан, но най-вече забавен и вълнуващ“.

Операторът Бил Поуп, дългогодишен сътрудник на Райт, споделя: „Това е постмодерен мюзикъл. Няма да видите песни и танци на улиците, а как светът реагира на музиката“.

Известен със своите иновативни филми, Райт се наслаждава на предизвикателствата, които създават уникални образи на екрана.

Поуп добавя: „Филмите на Едгар са винаги предизвикателни. Филмите му са сложни, особено този, в който нямаме само банков обир със стрелба и пушеци, ченгета, които се появяват навреме и катастрофиращи коли. Тук имаме дъжд, имаме гръмотевици. И най-якото – всичко е настроено спрямо музиката, чистачките на колата се движат в такт с ритъма. Хората умират в ритъм. Стрелбата е в ритъм, и всичко най-често заснето в един кадър. Голямо предизвикателство е да създадеш хореографията на всичко това“.

Хореографът Райън Хефингтън описва първия ден от снимките, който включва една от най-мащабните сцени: „Беше улична сцена, в която Бейби трябваше да пропътува три пресечки с един дубъл. Необходима ни беше хореография на пешеходците – служителите в кафенето, децата, разхождащите кучета. Това е като голяма игра с реалността, в която всичко изглежда истинско, но се случва точно на време и в определен ритъм“.

Продуцентката Нира Парк споделя: „Филмът не е базиран на музика, само защото Едгар обича музиката. Това е начин да поканим зрителите в съзнанието на главния герой и да видим света чрез неговите очи и уши. За да се справи с травматичното си минало, Бейби потапя света около него в музиката, която слуша постоянно от откраднати iPod-и“.

Парк добавя: „Това е екшън трилър, направен по невиждан досега начин. Има преследвания с коли, напрегнати екшън сцени, стрелби, и всичко в ритъма на над 30 песни, които Едгар избра преди да финализира сценария“.

Четири години преди да започне снимките, Райт, заедно с отговорника по монтажа Пол Мачлис, избира плейлиста от 30 песни, които да вдъхновят сценария: „Това е нещо, което бе основна част от предишните ми филми, но помислих върху възможността как да минем на едно следващо ниво с помощта на герой, който слуша музика през цялото време“.

Ансел Елгорт, който влиза в ролята на Бейби, си спомня колко специален е бил проектът от самото начало: „Първоначално сценарият ни бе раздаден на iPad, с малки емотикони, на които кликаш и музиката звучи докато четеш. Музиката придвижваше напред сценария, и по този начин филмът се получи. Четейки го, можеше да усетиш ритъма на сцените“.

Джон Хам, в ролята на Бъди, също част от бандата, добавя: „Музикалният елемент, който е много интересен, наистина позволява на Едгар да си поиграе с невероятните си умения“.

Дарин Прескот, втори режисьор и координатор на каскадите, споделя: „Едгар е визионер и стилът му е толкова уникален. Този проект е истинско доказателство за неговата креативност. В началото казах, че ще е голямо изпитание, като във филмова академия, да вземеш комерсиална песен и по нея да създадеш хореографията на бойна сцена или гонка с кола. Въобще не е лесно, това което правим тук. Има много нюанси. Смятам, че може да гледате филма няколко пъти и всеки път да откриете по нещо ново, или някаква заплетеност, която е типична за творба на Едгар Райт“.

Райт е бил толкова решен да пресъздаде правдиво обирите, че се среща с техническия консултант Джо Лоя, който в началото на 90-е години от миналия век е осъден за банков обир и излежава седем години в затвора. „Лоя помогна да затвърдим автентичността на нападенията“, споделя Парк. „С всички добавени елементи, Райт искаше да е сигурен, че обирите изглеждат истински и правдоподобно.“

ДА СЪБЕРЕШ ПЕРФЕКТНИЯ ОТБОР ОБИРДЖИИ
Преди да започнат снимките на ЗАД ВОЛАНА, Едгар Райт прекарва години в размисли кой да играе във филма. Въпреки че първоначално си представя Бейби като нисък – „защото аз съм нисък“, смее се Райт, срещата му с Ансел Елгорт го убеждава, че никой друг не би могъл да се впише в главната роля.

„Нещото, което наистина ме очарова, бе фактът, че той е много музикален и може да свири на много инструменти“, казва Райт: „Една от любимите ми сцени с Ансел е, когато в слушалките му звучи Dave Brubeck и той започва да свири на пианото на масата. Имаше нещо толкова примамващо и хипнотизиращо да наблюдаваш 21-годишен актьор да играе под звуците на джаз парче от 50-е. Ансел е забележителен в това отношение“.

Елгорт обяснява, че именно взаимната им любов към музиката е нещото, което го свързва с Едгар още на първата им среща в Ел Ей.

„С Едгар се срещнахме в Лос Анджелис, обядвахме и си говорихме само за музика“, споделя актьорът: „В началото дори не знаех за какво е филмът, но двамата споделихме любовта си към музиката“.

Райт добавя: „Ансел всъщност е обсебен от музиката, както и главният герой във филма. Животът му напълно е направляван от музиката, живеейки спрямо ритъма на музиката, която слуша, а и Ансел е танцувал в миналото. Той е страхотен актьор, но и голям пич“.

Елгорт е въодушевен да приеме ролята на Бейби, обяснявайки: „Хареса ми колко еклектична бе ролята. Той е шофьор на обирджии, затова трябваше да се науча да шофирам, има глух пастрок, с когото общува със знаци, затова бе необходимо да науча езика на глухите. А и музиката управлява живота му, което имаше своите танцови и хореографски предизвикателства“.

Джон Хам, който влиза в ролята на Бъди, също част от бандата, добавя: „Бейби постоянно трябва да се доказва на различните престъпници, наети от Док. Тези смъртоносни и опасни хора, които са се събрали да направят удар, се шокират при гледката на това хлапе“.

„Бъди вижда от самото начало, че Бейби е невероятно способен. А тези банди, обиращи банки, зависят от човека, който трябва да ги отведе до мястото на удара и да ги разкара оттам по най-бързия и ефективен начин. И Бейби трябва да докаже, че е много добър в това, и то много бързо“, споделя Хам.

„Мисля, че Ансел е изправен пред много трудно предизвикателство през целия филм“, обяснява Хам: „Бейби е герой, който е изключително вглъбен в себе си, сложил си е слънчевите очила и слушалки, и почти не говори. Интересно предизвикателство е да се опиташ да възпроизведеш герой чрез музикалния му избор в различни ситуации. По време на първия обир го виждате как се кефи на рок парче в колата, докато ние сме с извадени оръжия и хората около нас пищят. Героят му е изпълнен с един вид странен хумор, но и с тъмни краски, за да може все пак да е заедно с тези престъпници“, допълва Хам.

Според Лили Джеймс, която влиза в ролята на Дебора, любимката на Бейби, Елгорт ни улеснява в симпатиите ни към Бейби: „Подкрепяме Бейби, защото той притежава толкова добро сърце, наблюдавайки го вкъщи с неговия пастрок Джо и техните красиви отношения. Той е поел по този път, за да осигури по-добър живот на Джо и на себе си, и затова искаме да успее, а не да се поквари изцяло. Мисля, че той има голямо сърце, което може да видите в изпълнението на Ансел, което е красиво, леко уязвимо, но и готино“.

За избора на останалите актьори, Едгар Райт споделя, че винаги е възприемал ЗАД ВОЛАНА като ансамблов филм, така че колкото и да му се иска на Бейби да избяга от колегите си, това да е невъзможно. „Идеята е да вземете този самотник и да го пуснете в банда, в която той наистина не иска да бъде“, споделя Райт.
 
Като глава на бандата от обирджии и мозък зад ударите се подвизава Док. Той се нуждае от хора, които не действат заради тръпката, а защото това е тяхната професия и приемат работата сериозно. И кой по-добре да влезе в този образ от носителя на „Оскар“ Кевин Спейси, който в последно време очарова публиката като хитрия президент Франк Ъндърууд в сериала на Netflix „Къща от карти“.

„В главата ми имаше списък с актьорите, които най-вероятно биха се съгласили за ролята, а Кевин беше в другия списък – с имената на тези, за които дори не можех да си мечтая“, споделя Райт, фен на Спейси откакто той завладя филмовия бизнес с ролите си в „Гленгъри Глен Рос“, „Седем“ и „Обичайните заподозрени“: „Но аз имах късмета да привлека именно моя топ избор. Отидох до Балтимор и се срещнах с него по време на снимките на „Къща от карти“, той каза „да“, и аз си помислих: О, това е невероятно! Много се развълнувах от мисълта, че ще го видя да произнася диалога, който написах. Забавно е да наблюдаваш Кевин в ролята на лошия. Обичате го, независимо колко е зъл".

"Док е този тип, който не може да занимавате с глупости, истински тим лидер. Предполагам, че ако не обираше банки, щеше да е невероятен треньор, защото той успява да събере заедно тези маниаци, луди, социопати, психопати и Бейби. Героят на Кевин Спейси, Док, е като един вид кукловод и Кевин го изигра толкова добре, с множество нюанси“, разказва Джейми Фокс, друг участник от бандата на име Бетс: „Той е изключително талантлив актьор и е в състояние да вдъхне огромна доза живот в такъв герой“.

Въпреки че Док има пълен контрол над услугите на Бейби, той не е изцяло несъпричастен към момчето. „Той е като тези ужасни бащи, които могат да бъдат страхотни в онези редки моменти“, казва Райт, „но в повечето случаи влиянието му е пагубно“.

След главатаря на бандата и нейния шофьор идва и времето да се намерят и останалите участници сред обирджиите. Отбор, който хем е заплашителен, хем да умее да се движи в ритъма на музиката.

„Да събереш актьорски ансамбъл е много труден процес“, споделя продуцентката Нира Парк: „Трябваше да открием седем обирджии – мъже и жени, както и Бейби като техния шофьор“.

Само една от ролите е специално написана за определен актьор и това е тази на Бъди, за която Райт от самото начало е имал предвид Джон Хам. Носителят на „Еми“ актьор от „Момчетата от Медисън Авеню“ е единственият, който е присъствал на първото четене на сценария през 2012 г. и който остава и до финала.

„Познавам Едгар и съм му фен от доста време“, обяснява Хам: "Той ме помоли да участвам в четенето на първата версия на сценария. Съгласих се на момента, макар че това бе пет, шест години преди да започнат снимките. Сценарият ми хареса веднага. Беше интересна идея, която бях убеден, че ще се превърне в нещо наистина страхотно“.

Хам приема Бъди като някой, който няма търпение да промени нещата: „В миналото си Бъди е бил преуспяващ брокер, взел поредица от грешни решения, които го поставят от другата страна на закона. Сега той използва своята интелигентност и чар, за да намери успех и в незаконния начин за правене на пари“.

Хам добавя: „Бъди се запознава със своята приятелка Дарлинг, и те се впускат в този вълнуващ, леко романтичен, макар и неизбежно обречен живот на престъпници. Живот изпълнен с тръпки, но и с множество опасности покрай тях“.

Ролята на Дарлинг, кестенявата сексбомба, получава Елиза Гонзалес, препоръчана на Райт от неговия приятел, режисьора Робърт Родригес: „Каза ми: „Това момиче ще бъде голяма звезда, трябва да се срещнеш с нея“, и беше прав. Елиза е прекрасна, очарователна и много забавна, но когато нещата са сериозни, тя е направо страховита. Джон и Елиза изглеждат като добричката двойка във филма, но щом се почувстват заплашени, яростта им е наистина страшна“.

Гонзалес споделя: „Хареса ми, че Дарлинг е уникална героиня, луда и малко без връзка с действителността, което според мен е необходимо за всеки престъпник, ако той желае да извършва опасни неща като банкови обири или да убива хора. Определено трябва малко да не си в час. Но ми хареса как въпреки това тя все пак остава женствена“.

Мнителният особняк Бетс е също част от пъстрата мозайка от образи в екипа на Док. За него Райт споделя, че вероятно това е героят, за когото е писал с най-голямо удоволствие: "Може би той е най-лошият сред компания от много лоши момчета“. Носителят на „Оскар“ Джейми Фокс е този, който се заема да представи най-мрачния образ във филма.

„Много бях развълнуван“, споделя Райт за привличането на Фокс: „Той го изигра като изключителен чаровник, но този чар е само опит да бъдете запленени. Бетс е от тези хора, които ще ви привлекат близо до себе си, само за да ви забият нож. Джейми е много магнетичен, а Бетс е усмихващ се, смеещ се социопат, някой, на когото не може да се има доверие. Бейби разбира, че появата на Бетс е лоша новина и се опитва да направи всичко възможно да стои далеч от него. Хареса ми идеята за Джейми като предшественик на хаоса, който се забавлява изключително, сеейки разруха“.

Мултиталантливият Фокс добавя: „Никога не бях виждал нещо подобно и бях възхитен от желанието на Едгар да рискува с нещо наистина свежо и уникално. Що се касае до образа на Бетс, той е изключително прост. Той иска да изкарва пари, но не иска да познава никого или да има приятели. Ако се появят проблеми или слаби звена в операциите, той ще се справи с тях по своя специален начин“.

Преди обаче Бетс да се появи, движещата сила зад първия обир е Гриф, изигран от Джон Бернтал. Сега от другата страна на закона, Бернтал, известен с ролята на Отмъстителя от сериалите на Марвел, приема с охота уникалното предизвикателство да бъде Гриф.

„Гриф е като трън в задника“, казва Бернтал: „Той е тежък характер и мисля, че единственото нещо по-добро от това да си нямате вземане-даване с него е той да е на ваша страна. По-добре е да бъде до вас, отколкото срещу вас. Тези момчета са част от криминален свят, в който всеки е известен с репутацията си. В никакъв случай те не са престъпници-манекени“.

Лани Джун и Флий, басистът от The Red Hot Chili Peppers, който се е познавал с Райт и с вълнение се присъединява към отбора, допълват групата от обирджии. Флий споделя: „Прочетох сценария и бях отнесен. Едгар има невероятно дива, уникална и яка визия за филма, като комбинацията между музика, екшън и затрогващи емоции е наистина рядка“.

Относно музикалните елементи на филма, Флий добавя: „Музиката е най-важното нещо в живота ми и Едгар направи музиката значима част от филма. Идеята е много интересна и вълнуваща и бе забавно да наблюдаваш как Едгар вдъхва живот на всичко това“.

След страховитата палитра от престъпници, намирането на подходящите имена за нежните образи във филма също е съпътствано с предизвикателства. Кой е в състояние да се потопи в ролята на Дебора, миловидната, приятелски настроена сервитьорка, която дава надежда на Бейби, че животът му може да има съвсем друг смисъл? Райт намира подходящата актриса в лицето на британката Лили Джеймс, известна като Пепеляшка от филмовия хит на Дисни.

„Бях невероятно очарован от нея“, казва Райт: „На прослушването тя направи това, което прави и във филма. Потопи се в героинята си, този нов лъч светлина в интровертния свят на Бейби. Изпратих видеото с прослушването на Бил Поуп, моят оператор, на когото имам пълно доверие, особено за актьори и актриси. Не му казах защо му го изпращам или какво ми е мнението. Може би половин час по-късно той ми отговори с две думи: ‚Наеми я‘“.

Джеймс споделя за своята героиня: „Дебора има безперспективна работа и е скъсала всякаква връзка с миналото. Тя е без семейство, и е леко тип скиталец, искащ да избяга. Мечтател е, обича музиката, което е и причината да намерят общ език с Бейби“.

Сред толкова музика и ритъм, биещото сърце на филма принадлежи на Си Джей Джоунс в ролята на Джо. Настойник на Бейби, но и негова съвест, Джо е там, за да споделя радостните моменти, но и да му напомня да не очаква добър край от живота на престъпник. Екипът на филма е наясно, че Джоунс, световноизвестен глухоням актьор и шоумен, е перфектният избор за тази значима роля.

Продуцентът Парк споделя: „Си Джей притежава толкова много невероятна позитивна енергия и има страхотна химия с Ансел, за когото бе предизвикателство да научи езика на знаците, защото героят на Си Джей е всъщност глух. Този елемент добавя много специфичен елемент във взаимоотношенията между Бейби и Джо, тъй като Бейби страда от тинитус, и чува постоянен шум в ушите. Затова е хубаво, че той поддържа близка връзка с някой, който има дълбоко, но тихо и успокояващо присъствие в живота му“.

Райт добавя, че работата му с Джоунс е била емоционално и сърдечно преживяване, но и „много забавно. Си Джей е глух стендъп комик и е много, много смешен“. Неочакван резултат от режисирането на Джоунс за Райт се оказва и подобрението в неговите собствени комуникационни умения: „Когато работите с някой, който чете по устните, ви става ясно, че 50 процента от това, което казвате са глупости. Трябваше да бъда много по-ясен и да говоря по същество. Истинско удоволствие бе да работим заедно“.

Райт също така привлича и плеяда от рок звезди, които се появяват в лентата, включително Джон Спенсър, чиято песен „Bellbottoms“ има важна роля, както и Биг Бой, Килър Майк и Скай Ферейра, за кратко в образа на майката на Бейби.

„Помислих си, че ще е много забавно да имаме и музиканти във филма“, споделя Райт, „все пак действието се движи от музиката“.

„Едгар е фен на Outkast и работата ми, и ме попита директно, а аз като голям негов почитал, бях въодушевен да се присъединя“, казва Биг Бой.

Килър Майк споделя вълнението на Биг Бой, за участието си в проекта на Райт, особено заради музикалния елемент: „Обичам филми, които са базирани на музиката. Това винаги е по-яко и помага за развитието на действието. А и аз съм музикант, затова разбира се, че ми допадна. Истинска награда е да бъдеш част от нещо подобно“.

НАДУЙ ДЕЦИБЕЛИТЕ
За филм, чието сърце е заредено с музика, и по-специално музика, избрана от неговия главен герой, не е учудващ фактът, че Райт подбира песните, преди още да е написал ред от ЗАД ВОЛАНА. Хитове като “Bellbottoms” на The Jon Spencer Blues Explosion, “Neat Neat Neat” на The Damned, “Brighton Rock” на Queen и “Hocus Pocus” на Focus са вдъхновението на Райт за стриктно хореографираните епизоди.

„Всяка от тези песни придава облик на съответната сцена от филма”, казва Райт. „’Bellbottoms’ е с дълго 2-минутно начало, преди рокът да ни залее, така че това я прави идеална песен за шофьор на бегълци, чакащ пред една банка. След като изтекат двете минути, преследването започва“.

Но не само гонитбата с колите има хореография, съобразена с музиката. Бейби дори си има собствено парче за улиците на Атланта, които обикаля под звуците на “Harlem Shuffle”. Всички престрелки също са съобразени с ритъма на определени песни.

„Първото предизвикателство пред мен беше да направя екшън филм, който изцяло е движен от музиката“, допълва Райт: "Музиката беше определяща за създаването на филма“.

В тази връзка откриването на подходящия хореограф е от изключително значение, както и останалите в екипа, а това означава да се обърнат към Райън Хефингтън. Известен като хореограф на популярни клипове като “Chandelier” на Sia и “We Exist” на Arcade Fire, Хефингтън е въодушевен от предизвикателството да стане част от екипа на Райт в своя дебют като хореограф в киното. Негов партньор е асистент хореографа Райън Спенсър, който се занимава с изкуство от 3-годишна възраст, а от 15-годишен изявява таланта си на танцьор и хореограф както в Америка, така и по целия свят.

„Едгар е много конкретен за това, което иска, и знае всеки детайл за филма, но той изцяло се доверява на своя екип и не се бърка в работата ми, което го прави чудесен партньор и невероятен режисьор“, казва Хефингтън.

Елгорт, както и шестимата му колеги-обирджии, имат опит в музиката и хореографията, което е изискване на продуцентите при избора на опитните актьори.

„Подбирайки тези обирджии бяхме наясно, че те трябва да имат опит в танците и ще могат да се справят с хореографията, а от това зависеше филмът да се получи добре“, обяснява Парк.

„Всички актьори се постараха да изпипат хореографията на своите сцени. Мисля, че всичко се получи доста добре и изглежда съвсем естествено на екрана“, допълва Хефингтън.

Райт нарича Хефингтън „истински гений“, който помага на актьорите да мислят в тактове, както правят истинските танцьори: „Например на екрана виждаме хора, които стрелят в ритъм с музиката. Той ги накара да запомнят точния ритъм. Райън обясняваше на Джон Хам: ‚При следващата нота ти ще правиш: ‚та, та, та, та, та, та.‘ Той го научи и го направи в синхрон с песента. Наистина се получи страхотно“.

„Започнахме репетиции с Ансел в Лос Анджелис шест месеца преди началото на снимките, за да добием представа какъв е стилът на движенията му, както и на неговия характер, без да добавяме много от образа на Бейби. Идеята бе да определим докъде можем да моделираме самия герой”, допълва Хефингтън.

„Започнах с обичайното прослушване на репликите ми, преди Едгар да поиска да танцувам, защото Бейби непрекъснато се движи в ритъма на музиката, независимо дали тя звучи в главата му или танцува пред огледалото, все едно никой не го наблюдава“, казва Елгорт.

Предизвикателството пред останалите актьори е да научат бързо хореографията, която се измисля на място ден за ден по време на снимките.

„Имахме доста работа и трябваше да се справим много бързо, но всички те бяха професионалисти и заковаха всяко движение пред камерата“, допълва Хефингтън: „Справихме се за отрицателно време и точно затова беше задължително всички актьори да имат опит в музиката и танците, за да научат всичко бързо и да бъдат безпогрешни“, споделя Парк.

Елиза Гонзалес, която играе Дарлинг, споделя, че е било голямо предизвикателство за нея да се чувства добре по време на стрелбите: „В моя случай трябваше да се чувствам на място, носейки обувки на високи токчета“, допълва тя, „и в същото време да го правя в синхрон с музиката.“

За Елгорт музиката във филма се превръща в естествено продължение на героя, който живее в свой собствен свят.

„Бейби няма компютър. Той не ползва интернет. Така че музиката, която слуша, е от различни iPod-и на различни хора. И точно заради това той все едно разполага с компилация, която е наистина уникална и абсолютно различна“, каза Елгорт.

Актьорът обяснява, че не е слушал много от парчетата, но енциклопедичните музикални познания на Райт са допълнително и безценно забавление. „В музикално отношение филмът преминава през различни жанрове и това е безкрайно забавно. Ще накара зрителите да се поклащат през цялото време“, допълва Елгорт.

Райт споделя, че Елгорт добавя своя песен по време на прослушването: „Попитах го текстът на коя песен му допада най-много. Той каза: ‘Easy’ на Commodores. Наистина ли? – отговорих му – защото е в плейлистата ми в iTunes. Пуснах я, импровизирахме нещо на нея и така тя стана част от филма.“

Не само актьорите в главните роли трябва да синхронизират движението си с музиката. Хореографът Хефингтън подбира всички актьори и статисти за всяка сцена, освен това помага на операторския екип да се научи как да се движи по време на всяко действие.

„Това е наистина уникален филм“, казва Хефингтън: „Не е мюзикъл, а нов жанр, комбиниращ любовна история с екшън, преследване с коли, насилие и танци. Има за всекиго по нещо и на всичкото отгоре актьорите са брилянтни“.

"Зад волана" / Baby Driver
Премиерна дата в България: 28 юли 2017 г.
Световен разпространител: Sony Pictures
Оригинално заглавие: Baby Driver
Националност: САЩ
Времетраене: 113 мин.
Режисьор: Едгар Райт
Сценарист: Едгар Райт
Оператор: Бил Поуп
Музика: Стивън Прайс
Продуцент: Едгар Райт, Адам Мъраймс, Рейчъл Прайър
В ролите: Ансел Елгорт, Кевин Спейси, Лили Джеймс, Елиза Гонзалес, Джон Хам, Джейми Фокс





Коментари

ХАРЕСВАШ ЛИ НИ?

Абонирай се за новини